Dennis Croes : Algemeen directeur

Opleiding Outlook – Outlook-policy

E-mails die terug op ‘ongelezen’ werden gezet. Mappenstructuren die eindeloos leken. E-mails met tientallen mensen in cc. Het waren maar enkele redenen waarom algemeen directeur Dennis Croes van Hörmann besliste om een opleiding Outlook te organiseren.   

Dennis Croes: “Ik had gemerkt dat er in ons bedrijf weinig uniformiteit zat in het gebruik en beheer van e-mails, en dat we niet efficiënt met Outlook werkten. Ik bracht dat ter sprake in een van de netwerken waarin ik zit, en daar werd BestBuro als oplossing naar voren geschoven. Ik nam contact met hen op en Elke kwam langs voor een gesprek.”

Opleidingen op basis van policy

“Ik vertelde Elke over de uitdagingen waarmee we geconfronteerd werden. Ze herkende alles wat ik aanhaalde. Ze had duidelijk veel ervaring in de materie. Samen met een interne werkgroep werkte BestBuro op basis van onze behoeften een Outlook-policy uit. Zo creëerden we met duidelijke afspraken uniformiteit in ons e-mailbeheer en -verkeer. De volgende stap was die policy uitrollen en via opleidingen in ons bedrijf integreren.”

Individuele opvolging

“De lesgevers hebben sterk werk geleverd. De opleidingen waren duidelijk, praktijkgericht en heel goed voorbereid. En er waren geen technische problemen, wat bij een opleiding zoals deze nogal eens kan gebeuren. BestBuro zorgt ook voor individuele opvolging. Enkele weken na de opleiding komt de opleider elke deelnemer op zijn of haar werkplek individueel coachen. En dat is een absolute meerwaarde.”

Bedankjes voor de opleiding

“Mensen staan van nature niet te springen voor verandering en houden graag vast aan hun gewoontes. Maar door de opleidingen en de korte opvolging werken nu vrijwel al onze medewerkers efficiënter volgens de BestBuro-methode. Er zijn zelfs mensen die mij bedankt hebben voor de kans om beter met Outlook te leren werken.” 

Meer tijd voor andere zaken

“Ik merk elke dag de impact van de opleiding. Mijn eigen mailbox bevat nu veel minder e-mails, omdat we door onze andere werking veel minder interne e-mails hebben. En we gebruiken Outlook nu veel efficiënter. BestBuro beweert dat ze je tot één minuut per e-mail kunnen laten besparen. Ik heb het niet gemeten en weet dus niet of het klopt, maar dat ik aanzienlijk minder tijd aan mijn e-mails besteed, staat vast. Ik heb dus meer tijd voor andere zaken.”

Een BestBuro-opleiding = meer efficiëntie

“E-mail is een belangrijke tool in elke organisatie. En toch heeft maar een minderheid van de werknemers er een opleiding voor gevolgd. Er is voor bedrijven op dat vlak dus nog veel efficiëntieverhoging mogelijk. Ik raad de opleiding Outlook van BestBuro zeker aan. Hun methode werkt!”

Wilt u net zoals Hörmann een opleiding Outlook organiseren voor uw medewerkers? Of wenst u een Outlook-policy op maat van uw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.